sobota 22. ledna 2011

POLÉVKA Z ČERVENÉ ČOČKY S BRAMBOREM

Čočkovou z červené čočky jsem se rozhodl uvařit proto, že červená čočka je rychle uvařená a nemusí se namáčet.




Nejdřív jsem nakrájel anglickou slaninu na kostičky, může být i špek a nechal jsem ji na pánvi, aby pustila tuk. Pak jsem tam přidal cibuli nakrájenou na kostičky a pomalu jsem ji smažil do zlatavé barvy. Přisypal jsem mouku, promíchal jsem to, až mi z toho vznikla taková zásmažka.


Tu jsem zalil chladným vývarem, můžeš vodou, a pořádně metlou rozmíchal.


Než se mi základ polévky začne vařit, dám si vařit vodu, do které dám brambory nakrájené na kostičky a po chvíli přidám i čočku (brambory se vaří trochu déle). Vodu trochu osolím.




Do vařící se polévky přidám sůl, mletý pepř, majoránku a česnek a promíchám. Dál k tomu přidám čočku a brambory i s vodou ve které se společně vařili a pořádně promíchám. Nechám provařit a přidám polévkové koření.


Nezapomeň ochutnat, případně přisol nebo dokořeň a můžeš nandávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat