sobota 14. prosince 2013

DUMLIKAČKA - POLÉVKA Z DUMLÍKU

Polévku z dumlíku si pamatuji z dětství. Vařila se u nás většinou na podzim, kdy je doba jeho sklizně.





Připravím si mrkev, brambory, dumlík (tak se v Krkonoších nazývala starobylá žlutomasá odrůda tuřínu) a divoké koření.  Nevím proč není běžně k sehnání. Čistě náhodou jsem ho po letech sehnal v Globusu. A měl jsem z něj velkou radost


Dám si do hrnce vařit vodu, přidám koření a sůl.  


 Než se mi začne voda vařit voda, nastrouhám všechnu zeleninu.


Zkusil jsem struhadlo, které připraví hranaté nudličky (Julienne), ale není to ono. Nejlepší je klasické struhadlo a to velká oka, a nastrouhat nahrubo.



Nastrouhanou zeleninu přidám do vody a uvařím doměkka. Kousek másla neuškodí.
 

Kdo má rád uzené tak může přidat třeba uzený bůček nakrájený na kostičky – přidávám ho před zeleninou. Pokud byste chtěli polévku hustší tak přidejte jíšku.

vařím pod pokličkou

Protože jsem jí chtěl dát ochutnat Albíkovi, tak byla bez uzeného a dosolil jsem si ji až v misce. 


Chutnala mu ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat