sobota 9. října 2010

RANNÍ MIX – 1000 V 1

Kdysi jsem se někde dočetl, že ani ne tak večeře, ale už snídaně má vliv na to jak kvalitní spánek budeš mít. A tak jsem začal poctivě snídat. Protože můj „načatý“ žaludek nesnese na lačno nic sladkého, tak jsem snídal chleba se sýrem a šunkou nebo housky s čerstvým sýrem, ale jakmile to pečivo bylo čerstvé, stále to dělalo paseku. Vyzkoušel jsem i pečivo z druhého dne a stále stejné reakce – pálení žáhy jako čert. V tu chvíli přišla Klára se svým nápadem, a tady začíná recept.

Nejdřív popíšu jeden recept na ukázku a pak různé kombinační tipy.

Připravím tyčový mixér a suroviny, které pokrájím na menší kusy. Okurky, česnek a kopr nasypu do mixovací nádoby, přidám pepř, sůl, olivový olej a jogurtové mléko. Potom všechno pečlivě rozmixuju.
Občas mi tam Klára přidá lžíci instantní prosné kaše kvůli vláknině. Rozliju do skleniček a po pár locích je po snídani ;-).
1000 v 1 se tento mix jmenuje proto, že si můžeš vybrat, jestli mixuješ ze zeleniny (na slano) nebo z ovoce (na sladko), z jednoho druhu nebo víc různých do hromady.

Sladké si můžeš osladit hlavně sladkým ovocem. Pokud ti to nestačí tak medem, javorovým sirupem nebo džemem. Můžeš přidat čokoládu nejlíp hořkou (já radši mléčnou) nebo ořechy.

Slané se zeleninou ochuť solí, dobrá je mořská hrubá, pepřem jakékoliv barvy, chilli (sušené nebo čerstvé), provensálské koření, muškátový ořech, nebo nejlíp čerstvé bylinky například bazalka, saturejka, máta, dobromysl, kopr, pažitka atd. Taky se hodí česnek, může být i medvědí, semínka slunečnice nebo dýňové nebo který ti chutnaj.

Mixu a experimentu zdar!











Žádné komentáře:

Okomentovat