sobota 16. října 2010

DOMÁCÍ POLÉVKOVÉ NUDLE

Zítra k nám přijede návštěva a její přání znělo „polívka s nudličkami“ a asi by jich mělo být hodně, hodně, hodně, hodně…. Tak jsem si řek´, přece nebudu vařit kupovaný, když mam čas a můžu udělat domácí. No a tak tady máš postup ;-).

Připravím si hrubou mouku, vejce, mléko, misku a metlu.




Vejce rozklepnu do misky, přiliju trochu mlíka a prometluju. V mouce udělám kráter, trochu to připomíná miniaturní sopku, a naliju tam to rozmixovaný vejce s mlíkem.


Vezmu si příborový nůž a pomalu začnu promíchávat vejce s moukou.






Jakmile se mi to spojí a není to lepivé, tak už těsto zpracovávám rukou a to tak dlouho, až nezbude žádná mouka. Těsto nechám odpočívat a připravím si strojek na nudle - nemam totiž váleček na těsto.






Na strojku si připravím pláty těsta, a když jsou vyválený, tak je z obou stran lehce posypu moukou aby se mi nelepili k pracovní desce. Tak a teď je nechám zaschnout. Občas otočím, aby to šlo rychleji


Když už se mi zdají být dost zaschlí tak si vezmu prkýnko, nůž a pláty nakrájím tak jak chci mít nudle dlouhý, pak jeden plát po druhém krájím na nudličky. Velikost si zvol sám, já radši jemnější. V duchu prvního designérského pravidla „mírná nerovnost oku lahodí“ krájím nudličky tak, aby na první pohled bylo poznat, že je to ruční práce, takže nemusí být jedna jak druhá.


Nakrájené nudle si pěkně rozprostřu po stole a nechám je uschnout pro uskladnění nebo je můžeš hned uvařit.

Žádné komentáře:

Okomentovat