středa 7. července 2010

MÁTOVÉ KUŘE

Tohle je recept Kláry páč mě pečený kuře moc nejde :-(.
Koupím Bio kuře, protože jiný kuře nepapám. Vyndám ho z obalu, omyju ho a pořádně ho osolím – jak povrch, tak útroby. Doběhnu si na zahradu k bylinkovému záhonku a natrhám si mátu, oregano a meduňku. Kromě meduňky toho je větší množství i se stonky. S meduňkou šetřím. Bylinky omyji a cca ¾ množství narvu do útrob kuřátka. Teď přišla chvíle na zapnutí trouby. Teplotu nastavím na 170°C horní i spodní ohřev, kuře dám do pekáče a šoupnu ho rovnou do trouby. Nechám ho, bez ničeho, aby se zatáhlo cca 15 – 20 minut. V tuto chvíli je nejlepší čas na to, připravit si zbylou část bylinek. Vezmu hmoždíř, olivový olej, hrubou sůl a bylinky. Vše dám do hmoždíře a mačkám, abych to trošku nadrtil. Když se mi zdá, že je kuře zatažené, tak ho potřu rozmačkanou směsí z hmoždíře, a podleju horkou vodou, kterou jsem si dal ohřát ve varné konvici. Ještě bych zapomněl na poklici – takže to ještě přikriju. Nastavím si tak 20 minut na troubě a jdu dělat něco jiného. Po uplynutí času, kuře začnu přelívat podlitou tekutinou a znovu přikryju. Takhle opakuji několikrát po zhruba 10 – 20 minutách. Cca po 1,5 hodině, kdy se mi zdá, že je skoro hotovo, zapnu gril, sundám poklici a nechám kuřátko dodělat pod grilečkem, aby mělo krásnou kůrčičku. To zabere cca dalších 30 minut (aspoň 1x ho přeliji). Když se mi zdá, že je vše tak, jak má být, tak kuřátko naporcuji a podávám buď s rýží nebo bulgurem.

Žádné komentáře:

Okomentovat