úterý 11. června 2013

Jenich a tuňákové kostky

Originální Jenichův doprovodný text 
k receptu inspirovanému MIKYNOU V KUCHYNI.com

Pepan na G+ zpropagoval tento recept na špagety s tuňákovými koulemi. Maje doma několik piksel tuňáka mě tento recept zaujal a pojal jsem chuť ho doma vyzkoušet.

Začal jsem rajčatovou omáčkou, ale místo plechovkových jsem se rozhodl použít čerstvá rajčata. Chilli papričky měli v krámě pouze v (pro nás) velkém balení a jelikož nemám moc rád pálivá jídla, nahradil jsem ji klasickou bílou paprikou. Postupoval jsem podle receptu, jen jsem špatně odhadl množství rajčat. 6 velikých se mi zdálo OK, ale nestačilo to. Příště dám celý kilo. Přidal jsem mimo recept ještě čerstvou bazalku. Chuť dobrá, množství nedostatečné.

Na koule jsem použil místo 150 g tuňáka rovnou 240 g (tři konzervy po 80 g) a dvě vejce velikost M. Dávkování strouhanky jsem zachoval. Říkal jsem si, že si radši si dáme víc masa, než tvrdejch rohlíků. Za syrova koule držely, takže OK. Na pávi se nedostatek strouhanky projevil mírnou deformací a koule se staly hranatými. Rukolu neměli, tak jsem jí při servírování mazaně nahradil sýrem, kteréhož má rodina na špagetách ráda mnoho mnoho.

Na talíři to nevypadalo tak pěkně jako od Mikiny, ale mě i rodině to stačilo... až do ochutnávky. Půlka citrónu v koulích se strávníkům moc nezdála a koule z talíře od Áji í skončily koule na mém talíře. Uznávám, kyselý to bylo dost. Jinak to byla dobrota.

Suma sumárum jídlo je to zajímavý a rozhodně si ho zas udělám. Jen na omáčku použiju víc rajčat, dám víc strouhanky a míň citrónu. A možná to rovnou nazvu tuňákové placičky a budu mít o problém míň.


A několik obrázků z přípravy.



Matroš na koule

Telefon, neboli hudební přehrávač a recept v jednom





Usmažené hranaté koule



Ještě oprava z minula ;-)


A jako vždy VAŘBĚ ZDAR!!!





Žádné komentáře:

Okomentovat