úterý 27. března 2012

VEPŘOVÉ MASO PŘÍRODNÍ


Vepřové maso přírodní má pro mě trochu kouzlo v tom, že se dá připravit tak trochu dopředu a potom z něho jde vykouzlit víc různých variant ještě uspořit čas. Pro tento recept jsem zvolil vepřovou plec nakrájenou na kostky.



Cibuli jsem nakrájel na kostičky a na tuku jsem ji upravil dozlatova. Všimni si, jak ztratila objem a nabrala barvu.
 

Poté jsem přidal maso, osolil, opepřil a orestoval.
 

Když bylo orestované ze všech stran, tak jsem ho podlil vodou a v papiňáku pěkně patnáct minut podusil. Pokud nemáš papiňák, bude ti dušení trvat déle.


Hotové maso můžeš konzumovat ihned tak jak je se vzniklým sosem nebo zahustit jíškou, provařit a máš maso v omáčce. Přílohu zvol dle své chuti, myslím, že bramborem, rýží nebo žitem nic nezkazíš.
 

Já jsem si maso i se sosem rozdělil do krabiček na porce po dvou, protože vařím pro dva. Nechám to vychladnout a zavřené uchovám v lednici pro použití druhý, třetí den.


Když chci takovýto polotovar uchovat déle tak to druhý den dám z lednice do mrazáku. Takto připravené maso stačí jen rozmrazit, ohřát a podle aktuální nálady můžu přidávat, co mě zrovna napadne; dušenou mrkev nebo kapustu, zahustit jíškou, žampiony, hrášek, houby, bylinky prostě to na co mám zrovna chuť, ale o tom až jindy.

Samozřejmě, že nejlepší je vše když je to čerstvé, ale někdy se úspora času hodí ;-)




Žádné komentáře:

Okomentovat