pondělí 1. srpna 2011

ŠPANĚLSKÝ PTÁČEK

Koupil jsem si zadní hovězí již nakrájené na plátky, samozřejmě si můžeš koupit v celku a nakrájet si plátky sám – je to lepší.


Nejdřív jsem si dal uvařit vejce na tvrdo.


Pak jsem nakrájel špek a gothajský salám na hranolky, okurku a natvrdo uvařené oloupané vejce po délce na osminy. Maso jsem opláchl, osušil a trochu naklepal.


Dále jsem plátky osolil, opepřil a potřel hořčicí; klidně jí může být víc, než je na fotce.


Mezitím jsem si v kastrolu rozpustil nadrobno nakrájený špek, přidal jsem k němu na kostičky nakrájenou cibuli a pomalu jsem ji restoval do tmavě hnědé barvy.




Na plátky masa jsem položil slaninu, salám, okurku a vejce. Do plátků masa jsem zavinul všechny suroviny, co jsem na ně položil a převázal jsem to pevně provázkem, můžeš to spíchnout i párátkem nebo použít jiný systém na upevnění závitků tak, aby se ti nerozbalili.









Na připravené cibuli jsem orestoval ptáčky ze všech stran, trochu podlil vodou a v papiňáku jsem je dusil asi 15 minut. Když je budeš dusit klasicky v hrnci pod poklicí tak to bude trvat déle a musíš je občas otočit a podlít abys je nepřipálil.




Když je maso měkké tak ptáčky vyndám z kastrolu na talíř a šťávu vydusím na tuk,


zapráším hladkou moukou,


osmahnu jí


a zaliju vlažnou vodou.


Teď omáčku pořádně promíchám metlou, abych tam neměl hrudky, a nejméně 20 minut provařím. Pokud chceš, můžeš omáčku nakonec přecedit přes síto a ptáčky zbavené nití nebo párátek v ní prohřát, já ji necedím.

Tentokrát jsme si je dali s bulgurem.


Bylo to tak dobrý, že jsem to zapomněl vyfotit na talíři :-D

2 komentáře:

  1. Dobrá klasika. Občas do toho míchám vejce se zeleninou z Moravanky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to stojí za zkoušku a dobrý je to jako tzv. Rozlítaný ptáci ;-)

      Vymazat