neděle 16. ledna 2011

ŠŤOUCHANÉ BRAMBORY

Variací této oblíbené přílohy je mnoho a myslím si, že každý kuchař bude mít svoje fígle, aby jeho šťouchané brambory byly ty nejlepší.

Já to dělám následovně. Brambory oloupu, nakrájím na menší kostky a vložím do osolené vroucí vody s libečkem. Vařím do změknutí. Mezitím si nakrájím slaninu, kterou nechám rozpustit.



(slaninu jsem zrovna neměl tak jsem ji nahradil sušenou kýtou, kterou jsem orestoval na olivovém oleji a tak to nebylo špatný)



Množství slaniny se neboj, brambory se rádi napiji, tak ať to nemáš suchý. K rozpuštěné slanině přidám na drobno nakrájenou cibuli, mletý kmín a restuju tak do růžova a možná ještě o trochu víc.






Těsně ke konci restování můžu přidat nakrájenou jarní cibulku. Uvařené brambory zlehka rozmačkám (šťouchám), přidám orestovanou cibuli se slaninou, promíchám a servíruju.


2 komentáře:

  1. Jaxi mám prohlídnout brambory, když dáš vedle nich takový maso? Furt mi oči kloužou doprava! :) Mňam.

    OdpovědětVymazat
  2. Very sorry, foto zaměním jakmile budu dělat další várku ;-)

    OdpovědětVymazat