úterý 13. července 2010

ŠPAGETOVÁ BÁBOVKA




To jsem si jednou chtěl udělat zapečený těstoviny, ale nenašel jsem jiný než špagety. Tak jsem zvažoval, v čem je zapeču, až na mě při hledání vhodné nádoby ze šuplíku vykoukla silikonová forma na bábovku. A tak jsem dal vařit vodu na špagety, trochu jsem ji osolil a přilil trochu oleje, olivového samozřejmě :-D. Než se mi začne vařit voda na špagety tak na pánvi rozpustím na drobný kostičky nakrájený špek, ale můžeš dát jen oliv olej a orestuju nadrobno nakrájenou cibuli. Tu nechám zesklovatět a přidám na kousky nakrájený uzený maso, můžeš přidat hrášek, kukuřici, baby karotku nebo tak něco a ještě chvíli restuju. Mezitím jsem dal vařit špagety, takže už jsou uvařený „al dente“ neboli na skus – ne že je necháš rozvařit!!! Potom je scedím, vrátím do hrnce, ve kterém jsem je vařil, přidám obsah pánve a pořádně promíchám. Do vymazané formy přepravím obsah hrnce a šoupnu do předehřáté trouby (170°C – horkovzduch) asi na 10 minut zapéct. V misce promíchám vajíčka s trochou mlíka, když nemam mlíko voda je taky dobrá, osolím, opepřím, můžu přidat trochu kari nebo chilli nebo muškátový květ nebo nastrouhaná muškátový ořech nebo koření co tě napadne a máš oblíbené a zaliju tím ty špagety. Nechám chvíli zapéct, pak to posypu nastrouhaným sýrem a peču do zlatova. Když se mi zdá, že je bábovka dost upečená tak ji vysvobodím z trouby, vyklopím na talíř a vyzvu váženého člena u stolu, aby bábovku nakrojil. Jo a nezapomeň na okurku nebo červenou řepu, obojí sladkokyselé mňam.

Žádné komentáře:

Okomentovat