sobota 14. listopadu 2015

Bikerovy domácí müsli tyčinky

Po delší odmlce jsem tu a i velký Vařmen Jenich. Trochu se začal prohánět po Čechách na kole a i tímhle si dodává energii.

Kamarád Kuba, řečený Biker, sebou na cyklo výlety vozí drogy. Hroznový cukr, magnézium a domácí müsli tyčinky. Jelikož mi pořád ujíždí, začalo mě zajímat co do toho dává. 


Tady je tedy Bikerův recept na domácí müsli tyčinky:






Kilo vloček a přísady dle každého. Já dávám slunečnicová semínka, mango, brusinky, rozinky, lískové oříšky, ananas... kdo co má rád.



Nasekat, nakrájet, promíchat.



Asi kilo jablek nakrájím zbavím vnitřku a dám vařit. Jako na kompot ale s minimem vody. Vařím až na hustou kaši. V průběhu vaření rozmixuju. Kaši zamíchám se směsí a přidám 1/2 kila medu. Míchám, nemělo by to být moc mokré, ale musí držet dohromady. Koriguju přidáváním medu a vloček.


Naplácám směs na pečící papír na plechu a nechám cca 25 min na 170°C.



Teplem se spojí a po zchladnutí vytvrdí.






Tolik Bikerův postup.
Projel jsem ještě recepty na internetu a shlédnul i nějaká videa. Nakonec jsem v podstatě dodržel Bikerův postup, akorát jsem dělal napoprvé radši jen z půl kila vloček. Ty jsem ovšem předtím pražil na suché pánvi. Můžou se i šoupnout na 10 minut do trouby. Tím se pěkně rozvoní. Jablek jsem dal víc. Před oloupáním jich bylo na to půlkilo vloček asi 750 g. Tyčinky jsou pak sice vlhčí, ale rodina má jablka ráda a i do štrůdlu dáváme jablek víc než je obvyklé. 

Na internetu doporučují i máslo, ale to jsem tam nedával.

Přidal jsem brusinky, papáju, ananas, pytlík s různými semínky a nezbytné rozinky. Tři vrchovaté lžíce medu. Přidal jsem ještě nakrájené dvě kostičky hořké 60% čokolády. Bylo mi líto tam dávat čokoládu 80%. Tu jsem radši jedl samotnou.

Pekl jsem na 180°C 20 minut, protože jsem si špatně zapamatoval Bikerovy údaje. Dá se krájet hned po vyndání z trouby a jíst se do dá taky hned. Je to dobrota.

Tady je fotodokumentace z mého vaření: https://goo.gl/5gnFIv. To pivo na čtvrté fotce jsem do toho nedával. To jsem u toho pil :).



Jako vždy Vařbě ZDAR! A posílejte foto ze své vařby


Pepan


Žádné komentáře:

Okomentovat