pondělí 18. dubna 2011

SEGEDÍNSKÝ GULÁŠ SPECIÁL


Vepřová plec, bílé kysané zelí a zakysaná smetana - tu si vyber bez škrobů páč do mléčných výrobků nepatří.




Na malé kostičky nakrájíš špek (slaninu) necháš rozpustit v hrnci a přidáš na kostičky nakrájenou cibuli. Bohužel jsem si špek zapomněl koupit tak jsem tam dal aspoň kousek pepřového boku místo slaniny.




Cibuli pomalu osmahneš do růžova - mezitím krájíš vepřovou plec na kostky - zasypeš sladkou paprikou nebo pálivou pokud chceš, aby měl guláš říz, a rychle zpěníš. Ihned ji zalij trochou vody ideálně vývaru.


Pokud ji na tuku budeš trápit delší dobu tak ti zhořkne tak na to pozor!




Přidáš nakrájené maso, kmín, sůl a mícháš, až se ti maso zatáhne. Pak ho zaliješ vývarem, v horším případě vodou a dusíš do poloměkka pod poklicí. V papiňáku ti to bude trvat maximálně 10 minut.


Pak přidáš překrájené bílé kysané zelí, já přidávám i trochu té šťávy co jsem ze zelí předtím vymačkal a zbytek vypiju – údajně je to zdravé.


Poté celou směs zahustím jíškou, kterou jsem si předtím připravil a nechal vychladnout, pořádně promíchám, aby tam nebyly hrudky, a provařím nejmíň 20 minut.


Před koncem vaření přidám zakysanou smetanu, případně dosolím a podávám s kouskovým knedlíkem.


(bez blesku)


(s bleskem)

2 komentáře:

  1. Vyzkoušej orestovat maso ještě před zalitím vývarem popř. vodou... Maro se lépe zatáhne a jemně orestuje, přidá to na chuti guláše. ;-)
    Štěpán

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Štěpáne, díky za tvůj návrh, určitě to zkusím ;-) a napíšu jaký byl výsledek. Pepan

      Vymazat